Геодезія в будівництві доріг

Дороги — один з найбільш актуальних питань, як для влади, так і для пересічних громадян. Адже сьогодні автомобіль — це вже не розкіш, а засіб пересування. Кожен день по міжміським дорогах і міжміським магістралях проходять потоки легкових і вантажних автомобілів, а також автобусів та інших учасників автомобільного руху. І кожен радіє хорошому покриттю на нових відрізках дороги або лає всіх і вся за ями і вибоїни на поганих ділянках. А між тим, щоб побудувати нову дорогу, потрібно не тільки затратити величезні фінансові кошти, але і пройти складний будівельний процес. І це стосується навіть не самого будівництва, а підготовчого етапу. Саме він відіграє найважливішу і відповідальну роль. Від якості проекту і точності досліджень, що передували йому, залежить надійність дороги та безпеку всіх, хто з нею пересувається.

Геодезія в будівництві доріг

Дорога — це специфічний об’єкт. В першу чергу, при підготовці до будівництва потрібно врахувати, що будь-яка траса або шосе — це великий транспортний потік, а, отже, тяжкість. Особливо коли мова йде про багатотонних вантажівках. Плюс до всього, дорога завжди відкрита, а значить, вразлива до будь-яких опадів — затяжних осінніх злив, зимових снігопадів, весняним оттепелям.

У вигляді такої специфічності, при будівництві доріг просто неможливо обійтися без геодезичних процедур. У першу чергу потрібно підготувати і розробити пакет проектних документів. Для цього необхідно створити разбивочную геодезичну мережу і провести топографічну зйомку. В ході розбивочних робіт на місцевості геодезисти виносять репери тимчасового призначення, тим самим закріплюючи ключові точки на ділянці. Така процедура з геодезії потрібна, щоб всі подальші роботи виконувалися правильно і легко. Коли точки закріплені, потрібно винести в натуру поворотні кути дороги. За допомогою теодоліта відміряють відстань і закріплюється стовпчиками, вбиваються через 100 метрів один від одного. Далі можна переходити до позначок репера. Також потрібно визначити висоту насипу від нульового шару і по наростаючій. В процесі розбивочних робіт необхідно періодично виконувати виконавчу зйомку, щоб вчасно виявити помилки, якщо такі є.

В ході реалізації проекту геодезисти повинні обов’язково тримати під контролем будівельний процес і роботу самих будівельників. Перевіряти, знімати і дослідити відповідність фактичного результату проектному — ось основна робота геодезиста в процесі будівництва. А коли роботи будуть завершені, необхідно виконати зйомку, щоб скласти топографічний план з новою дорогою на ньому.

Такі процедури потрібно проводити дуже акуратно і точно. Тому що вносити поправки в готове полотно на окремій ділянці — досить складна і витратна справа. Крім того, геодезичні роботи не закінчуються зі здачею об’єкта. Фахівці можуть виконувати функцію контролю і в процесі експлуатації дорожнього полотна з метою виявити розвиваються деформаційні процеси. Всі ці, а також ряд інших робіт, спрямованих на геодезичне забезпечення дорожнього будівництва, виконує ФОП Говоруха О.В..

Leave a comment

Этап 1

Вызов геодезиста. На этом этапе Вы можете узнать ориентировочную цену геодезических услуг.

Этап 2

Понимание сути задачи, более точный расчет предварительной стоимости работ.

Этап 3

Окончательное определение цены и сроков по выполнению услуг. Заключение договора.

Этап 4

Выполнение работ и оформление результатов в бумажном и электронном виде.

Этап 5

Выдача готового продукта в удобном Вам виде. Копии лицензий прилагаются.